Мадридска цигла нагло расте: растуће цене на луксузном тржишту
Главни град, осим што је најнасељенији град у Шпанији, потврђује своје водство и из других разлога. Што се тиче тржишта некретнина, оно што се дешава је невероватно. Након година кризе, у свим привредним секторима, Шпанија коначно поново апсорбује свој идентитет, поново улазећи у "ружичасту" од најутицајнијих европских сила са свих тачака гледишта.
Конкретно, овај процват оптимизма уложио је веома одређени сегмент, који често представља стварни ниво "здравља" економије једне земље: луксузне имовине.
Иако је просјечна цијена некретнина смањена, након фазе одуговлачења обиљежене финанцијском кризом, од 2016. до 2017. године дошло је до пораста цијена једнаких 8% више као годишња фиксна стопа. Обим продате луксузне имовине, у ствари, порастао је за 50% у скоро свим новим јединицама које су лансиране на тржиште у последње две године. Што значи више страних портфеља и нових инвеститора заинтересованих за овај тржишни асортиман.
Међутим, треба имати на уму да је опоравак у комерцијалном сектору био припремни за опоравак стамбеног сектора. Град Мадрид се развио у прави пословни центар, захваљујући својој финансијској моћи и колевци главних економских, технолошких, логистичких и комуникацијских активности. Према шпанском министарству економије, ово је прави тренутак за улагање у луксузне некретнине, али и за отварање нових предузећа.
Потврда потенцијала ове локације је претјеран број туриста: готово 7 милиона пловило је на мадридском аеродрому Барајас, од којих је 68% одлучило да купи право својине на подручју главног града.
Цијене некретнина, иако су у порасту, чини се да су изузетно конкурентне у односу на шпанско и међународно тржиште. Трошкови живота у Мадриду су веома ниски (град у ствари заузима 46. место на светском рангу за квалитет живота).
Од 2016. године посебна пажња је посвећена централним дијеловима града, као што су они у подручју Сол, Ембајадорес и близу познате Плаза Маиор.
Али одакле долазе главни купци шпанских цигли?
Што се тиче локалног становништва, они који су заинтересовани за улагање у нови дом у Шпанији су углавном грађани Барселоне, Малаге и Севиље. Док из иностранства, 18% купаца долази из Јужне Америке (тачније Латинска Америка), али ту су и Немци, Енглези и Руси.
Прогнозе најављују да ће шпанска престоница постати главни производ за тржиште луксузних некретнина, с обзиром да, упркос повећању цена, сектор изгледа да не доживљава кризу.
Конкретно, овај процват оптимизма уложио је веома одређени сегмент, који често представља стварни ниво "здравља" економије једне земље: луксузне имовине.
Иако је просјечна цијена некретнина смањена, након фазе одуговлачења обиљежене финанцијском кризом, од 2016. до 2017. године дошло је до пораста цијена једнаких 8% више као годишња фиксна стопа. Обим продате луксузне имовине, у ствари, порастао је за 50% у скоро свим новим јединицама које су лансиране на тржиште у последње две године. Што значи више страних портфеља и нових инвеститора заинтересованих за овај тржишни асортиман.
Међутим, треба имати на уму да је опоравак у комерцијалном сектору био припремни за опоравак стамбеног сектора. Град Мадрид се развио у прави пословни центар, захваљујући својој финансијској моћи и колевци главних економских, технолошких, логистичких и комуникацијских активности. Према шпанском министарству економије, ово је прави тренутак за улагање у луксузне некретнине, али и за отварање нових предузећа.
Потврда потенцијала ове локације је претјеран број туриста: готово 7 милиона пловило је на мадридском аеродрому Барајас, од којих је 68% одлучило да купи право својине на подручју главног града.
Цијене некретнина, иако су у порасту, чини се да су изузетно конкурентне у односу на шпанско и међународно тржиште. Трошкови живота у Мадриду су веома ниски (град у ствари заузима 46. место на светском рангу за квалитет живота).
Од 2016. године посебна пажња је посвећена централним дијеловима града, као што су они у подручју Сол, Ембајадорес и близу познате Плаза Маиор.
Али одакле долазе главни купци шпанских цигли?
Што се тиче локалног становништва, они који су заинтересовани за улагање у нови дом у Шпанији су углавном грађани Барселоне, Малаге и Севиље. Док из иностранства, 18% купаца долази из Јужне Америке (тачније Латинска Америка), али ту су и Немци, Енглези и Руси.
Прогнозе најављују да ће шпанска престоница постати главни производ за тржиште луксузних некретнина, с обзиром да, упркос повећању цена, сектор изгледа да не доживљава кризу.